press
Sign 16
From the second half of the 1980s, Casula is once again evolving, transitioning from protest art to shared, performative art and finally reaching digital art, created with the early home computers. Since then, he has never stopped pursuing the most advanced technologies, culminating in recent years with 3D art.
An integral part of Casula's artistic production is also the extensive campaign to digitize his work, carried out in recent years and channeled through his personal website (toninocasula.net) and his YouTube channel, where one can find not only images of paintings, drawings, and sculptures but also digital files of all the Super 8 films, digital versions of Diafanie and Cortronici. (Laura Calvi)
Cartello 16
Dalla seconda metà degli anni Ottanta, Casula è di nuovo in evoluzione e dall’arte contestataria, condivisa, performativa, approda all’arte digitale, elaborata con i primi computer casalinghi. Da allora non si è mai fermato nell’inseguire le tecnologie più avanzate, per approdare negli ultimi anni al 3D.
Si può considerare parte integrante della produzione artistica di Casula anche la grande campagna di digitalizzazione della propria opera, compiuta in anni recenti e convogliata nel sito internet personale (toninocasula.net) e nel suo canale YouTube, dove è possibile trovare non soltanto le immagini di dipinti, carte, sculture ma anche i file di tutti i filmati girati in Super 8, versioni digitali delle Diafanie e dei Cortronici. (Laura Calvi)